جوان بوکانی کوتاه‌ قدترین مرد جهان شد
جوان بوکانی کوتاه‌ قدترین مرد جهان شد
افشین قادرزاده، اهل بوکان، ۲۰ ساله با ۶۵.۲۴ سانتی متر در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به عنوان کوتاه قدترین مرد زنده شناخته شد.

به گزارش صدای موکریان، افشین قادرزاده، اهل روستایی در شهرستان بوکان، با قد ۶۵.۲۴ سانتی‌متر، در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به عنوان کوتاه‌قدترین مرد زنده شناخته شده است.

افشین تنها ۶.۵ کیلوگرم وزن دارد و برای استفاده از تلفن همراه با مشکل روبروست، به دلیل ضعف جسمانی نتوانسته به مدرسه برود.

او از دارنده عنوان قبلی، ادوارد هرناندز کلمبیایی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ قدش ۷۰.۲۱ سانتی متر بود، پیشی گرفت. هرناندز در سال ۲۰۲۰ توسط رکوردهای جهانی گینس ۷۲.۱ سانتی متر اندازه گیری شد.

کوچک ترین مرد دنیا، امیدوار است شهرت تازه‌ای که به‌عنوان کوتاه‌قدترین مرد جهان به دست آورده است، به او کمک کند تا از والدینش مراقبت کند، پدر و مادری که برای به دست آوردن پول کافی برای مخارج زندگی، درمان و داروی پسرشان تلاش می‌کنند.

افشین چهارمین مرد کوتاه قدی است که تاکنون توسط رکورد‌های جهانی گینس تایید شده است. او پس از اینکه نامش در گینس ثبت شد، اگرچه خوشحال بود، اما توضیح داد که آرزو می‌کند می‌توانست مانند دیگران زندگی کند، به خصوص که بتواند ماشین داشته باشد و رانندگی کند.

انتهای پیام/