پیرانشهر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته
پیرانشهر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته
رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در جنوب آذربایجان‌غربی گفت: پیرانشهر با ۴۵ میلی‌متر پربارش ترین شهر استان در شبانه‌روز گذشته ثبت شد.

به گزارش صدای بوکان به نقل از ایرنا ، اردلان محمدپور افزود: با شروع فعالیت سامانه بارشی در منطقه، بارش های پاییزی مناسبی طی شبانه‌روز گذشته در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان غربی ثبت شد که بیشترین مقدار آن به پیرانشهر اختصاص داشت.

وی اضافه کرد: در این مدت بارش ها در سردشت ۲۳ میلی‌متر، اشنویه ۲۱ میلی‌متر، مهاباد ۱۳ میلی‌متر، بوکان ۱۱ میلی‌متر و شاهین‌دژ ۱۰ میلی‌متر ثبت شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: فعالیت این سامانه تا اواخر امروز سه‌شنبه به صورت بارش باران و وزش باد گاها شدید تداوم خواهد داشت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش ها به صورت برف پیش‌بینی می شود.

محمدپور ادامه داد: بخشی از فعالیت این سامانه بارشی به صورت وزش باد بود و در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد با ۷۴ کیلومتر بر ساعت در میاندوآب به ثبت رسید.

وی گفت: با خروج این سامانه بارشی، از فردا /چهارشنبه/ جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می شود و روند کاهش تدریجی دمای هوا در بسیاری از مناطق هم تداوم خواهد داشت.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و تکاب با حداقل دمای صفر درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین سه و ۱۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

انتهای پیام/م